• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

نگهداری از لاستیک ها در فصل تابستان


در روزهای گرم تابستانی ، دمای سطح جاده ها به راحتی می تواند به 150 درجه برسد. بنابراین هوای گرم باعث تجمع شدید گرما و ضعیف شدن لاستیک خودرو می شود و منجر به سایش ، پارگی ، ترکیدگی و عدم تعادل تعلیق می شود که می تواند ایمنی شما و سایر رانندگان در جاده را به خطر بیندازد.

چه عواملی باعث ایجاد ترک در لاستیک خودرو می گردد


چه عواملی باعث ایجاد ترک در لاستیک خودرو می گردد. لاستیک یکی از تجهیزات بسیار مهندسی شده¬ و مسلماً یکی از مهمترین بخش¬های خودرو محسوب می شود که بدون وجود آنها خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. با این حال می¬توان گفت لاستیک¬ها عمر طولانی و همیشگی ندارند و در صورت عدم نگهداری مناسب خیلی زود فرسوده خواهند شد.

هر آنچه شما باید درباره تعمیر و نگهداری برف پاک کن در زمستان بدانید


برای داشتن یک رانندگی ایمن ، این نکته بسیار مهم است که در همه شرایط آب و هوایی بتوانید دید خوب و واضحی داشته باشید . برف پاک کن خودرو یکی از تجهیزات بسیار مفید ، مهم و ارزان قیمت می باشد که به طرز شگفت انگیزی در تمیز نگه داشتن شیشه جلو و دید شما کمک می کند .

مواد اولیه تولید لاستیک خودرو


بیش از 200 ماده اولیه وارد ترکیبات تایر می شود . این ترکیبات گسترده بسته به نوع تایر تولید شده ، هر كدام نقشی را ایفا می كنند. ترکیبات لاستیکی از الاستومرها ( یک پلیمر) ، پرکننده های تقویت کننده ، پلاستیک سازها و سایر عناصر شیمیایی تشکیل شده است.

نقش والو (والف) در تایر


وجود والو چه فایده ای دارد؟! با وجود والو این اطمینان حاصل می شود که فشار باد داخل لاستیک محفوظ می ماند.

زیادی باد نزنیم!


همانطور که کم بادی لاستیک مشکل آفرین است، پربادی آن نیز خطرناک می باشد بیشتر بدانید

اهمیت رینگ خودرو


رینگ و لاستیک علاوه بر زیبایی و جلوه ی ظاهری ای که به خودرو می دهد، باعث نگهداری لاستیک و همچنین بهبود در عملکرد تایر نیز می گردد. بسیاری از افراد به دلیل ظاهر زیبا روی رینگ ها تمرکز می کنند و سبک یا اندازه رینگ ها را تغییر می دهند تا ظاهری جدید ایجاد کنند، اما باید گفت که رینگ ها فراتر از دادن یک ظاهر خوب به خودروی شما می باشند.

دلایل پیری زودرس لاستیک


دلایلی باعث پیری زودرس تایرها میشود که در اینجا با هم در مورد آنها صحبت میکنیم. میتوان گفت که پیر شدن لاستیک اساسا براثراکسیداسیون صورت میگیرد. وقتی لاستیک در معرض اکسیژن قرار میگیرد خشن تر و سخت تر میشود که همین مسئله نهایتا موجب ترک خوردگی لاستیک می شود.

به این مشکلات توجه کنیم!


به مواردی که جهت نگهداری لاستیک اعلام شده توجه کنید

علت سفتی فرمان


در صورت سفت شدن فرمان با وجود روشن بودن موتور، باید به مواردی که در این مقاله برایتان توضیح داده ایم عمل کنید

خط تعویض لاستیک


 طبیعی است که همه ی ما بعد از یک پیاده روی طولانی خسته میشویم. لاستیک های خودرو همانند پاهای خودروی شما هستند. پس از پیمودن مسیر طولانی خسته و فرسوده میشوند و باید جای خود را به لاستیک های جدید بدهند.

ترک خوردگی لاستیک


لاستیک ها در معرض آسیب های مختلفی در زمان طول عمر خود هستند. ممکن است یک لاستیک در بازه ی زمان مصرفی اش در معرض مواد شیمیایی، نور زیاد خورشید، برف و یخبندان، اشیای تیز و خیلی از موارد دیگر قرار بگیرد.

چرا ماشین جوش می آورد؟!


وقتی وارد فصل تابستان می شویم جوش آوردن ماشین به مسئله ای رایج تبدیل میشود به خصوص در شهر پرترافیکی مثل تهران که ما در آن زندگی میکنیم.اگر به طور مستمر حواسمان به رادیاتور خودرو باشد این مشکل به وجود نمی آید. پس برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلی باید یک سری از مراقبت ها را انجام دهیم.

از تایر های تابستانی در زمستان استفاده نکنید!


بدون شک تغییرات آب و هوایی اخیر در جهان روز به روز بیشتر و غیر قابل پیش بینی تر میشود. هر چه به سمت آینده حرکت میکنیم این تغییرات ناگهانی تر میشوند. ولی به طور کلی برای استفاده از لاستیک در فواصل مختلف سازکارهایی ارائه شده است

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0